.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصیه یک استاد حوزه و دانشگاه ؛
آقای استاندار ؛ به وظیفه خود بپردازید و حاشیه سازی نکنید!
شمال نیوز : شرط حفظ آرامش استان اینست که جنابعالی و سایر مدیران دولت به وظیفه اصلی خود بپردازید و حاشیه سازی نکنید و بجای متهم کردن منتقدین دلسوز نظام، به آنان پاسخ درست دهید و از نجابت منتقدین سوء استفاده نکنید.....

شمال نیوز : در روزی که فریدون، برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور خطاب به عده ای می گوید "بیجا کرده اید!"، استاندار گیلان هم می گوید "کوتاه نظران تمامیت خواه" می خواهند انقلاب را به نام خود مصادره کنند!

البته استاندار گیلان چندی پیش هم با بیان اینکه کسانی‌ که‌ که ابراز نگرانی می‌کنند، دلواپس انقلاب نباشند بلکه نگران عملکرد و سهل‌انگاری خود در سال‌های گذشته باشند، گفت: " آن‌ها که ابراز نگرانی می‌کنند در روزهای پیروزی انقلاب و دفاع مقدس کجا بودند؟"

این اظهارات استاندار خیلی سریع با واکنش های فراوان در فضای مجازی روبرو شد به نحوی که حجت الاسلام میرحسین اشکوری، استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به اظهارات استاندار با بیان اینکه شما خودتان در دوران مبارزه و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس کجا بودید؟، گفت: "منتقدان دولت یا به اصطلاح شما، دلواپسان، اغلب فرزندان دلسوز انقلاب، اهل جبهه و جهاد و از جانبازان انقلاب هستند."

وی حتی در توصیه ای به استاندار که آن را دلسوزانه خوانده بود با بیان اینکه شما به وظایف مدیریتی خود در استان بپردازید چرا که گذشته شما نشان می دهد که اهل سیاست و کیاست نیستید، گفت: "شرط حفظ آرامش استان اینست که جنابعالی و سایر مدیران دولت به وظیفه اصلی خود بپردازید و حاشیه سازی نکنید و بجای متهم کردن منتقدین دلسوز نظام، به آنان پاسخ درست دهید و از نجابت منتقدین سوء استفاده نکنید."

متاسفانه استفاده از الفاظ نادرست در قبال منتقدین ولو آن که از نظر دولتمردان حرف و گفته آنان به حق و اصولی نباشد، به هیچ عنوان کار درست و پسندیده ای نیست. تلاش برای سوار شدن بر موج احساسات مردم برای حمله به مخالفان در ماه‌های اخیر با تکیه در یک کلیدواژه «سیاسی» جزو رویکردهای عجیبی است که رو به گسترش نهاده؛ اما آیا چنین رویکردهای غیراخلاقی در قبال نقدهای قائل به اصول اخلاقی، اثرگذار خواهد بود؟

پس از همایش «دلواپسیم» که در نقد برنامه هسته‌ای برگزار شد، برخی با کلیدواژه «دلواپس» چنان مواجهه‌ای داشتند که در فضای سیاسی کشور، استفاده از این واژه را معادل یک گروه مشخص سیاسی نمایند و این جدال سیاسی تاکنون نیز ادمه دارد که طبیعتاً کار چندان پسندیده‌ای نیست و شیوه‌ای برای منکوب رقبای سیاسی است.

حال اما این بار آقای استاندار، در سمینار فرمانداران با بیان اینکه افراد کوته نظر و تمامیت خواه می‌خواهند انقلاب را به نام خود مصادره کنند، می گوید: "دولت علاقه مند است که همه‌ی اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی در چارچوب قانون نظرات خود را در جامعه ارائه دهند و در فضای آرام بحث‌ها و اندیشه‌های خود را اعلام کنند و مردم تشخیص دهنده‌ی اصلی هستند."

بدون تردید فضای باز سیاسی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و یکی از شروط حفظ فضای آرام سیاسی اینست که استاندار محترم  و سایر مدیران دولت به وظیفه اصلی خود پرداخته و بجای خطاب قرار دادن منتقدین با الفاظی نه چندان مناسب، به آنان پاسخ درست دهند!

در پایان امید است در قبال جدی‌ترین و صریح‌ترین نقد‌ها به جای شلیک واژه‌های بی‌ارتباط با چالش به همدیگر، منصفانه پاسخگو دیدگاه‌های مخالف باشیم و به شدت از تک‌صدایی مطلق و تلاش برای فراهم کردن چنین فضایی دوری بجوییم که این تک‌صدایی در بسیاری از مسائل به سود کشور نیست و هزینه‌های سنگینی در بلندمدت برای همه‌مان خواهد داشت./ خبر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 بهمن 1393
گل گفتی
حسین کاظمی پرندان- تنکابن 27 بهمن 1393
از روحانی مبارز و عالم بابصیر و شجاع حاج آقا میر حسینی اشکوری تشکر میکنم که همیشه در همه حال با ولایت مداری و بصیرت ، با حساسیت تمام روشنایی بخش حرکت های انقلابی مردم بوده و در مسائل سیاسی کشور تمام قد از جمهوریت و اسلامیت نظام دفاع کرده و تاکنون هر کجا احساس تکلیف نموده از جان و آبروی خودش مایه گذاشته است. دیروز در سنگر نماز جمعه و سازمان اوقاف و امور خیریه و امروز هم در در سنگر حوزه و دانشگاه در مقابل انحرافات ادامه دار فتنه و فتنه گری در استان و کشور به روشنگری مشغول میباشد.
نا شناس 27 بهمن 1393
هي چه دوره اي داشتيم. سردار سعادتي استاندار گيلان بود و داستان محمود كبير و... راستي نويسنده اين يادداشت اون موقع هم بودند و قلم مي زدند؟
محمد93 27 بهمن 1393
آقای استاندار فقط خواهشن تا پایان مدیریتی خودت چند تا کارخانه در مازندران افتتاح کن حداقل چند تا جوون مشغول شن نه دست رو دست باری و نگاه کنی .......................................
- 27 بهمن 1393
از اين روحاني ولايتمدار وبصير سوال ميشود ايا وقف نمودن سندهاي باطل شده توسط قوه قضاييه واعلام صحت ان توسط اداره ثبت اسناددفاع از جمهوريت واسلاميت است؟
- 27 بهمن 1393
استاندار مازندران جلوي كار بي قانوني مدير كل اوقاف ويكي از بستگان وي كه به رياست شهرستان امل منصوب شده بگيرد وانهارا ملزم نمايد مطابق قانون وقف كه به انها تكليف شده كار كنند واينقدر بندگان خدا رابا كار بي قانوني خود از زندگي سير نسازند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.202 seconds.